O mně

pondělí 2. června 2014

Dospělácký piknik na dětský den

Když bydlíte s někým, kdo má narozeniny na Den dětí, je odpůrcem jakýchkoli velkých oslav, darů a dárků, ale zato má rád přírodu a výlety, nejlepší volba, jak oslavit jeho narozeniny, je uspořádat pro něj piknik.
A protože já se v plánování, vymýšlení a oslavování naopak vyžívám, nakonec jde vše skloubit tak, že si první červnovou neděli užijí oba. A parádně.
Takže všechno připravit a vyrážíme!


Na co je důležité myslet a nezapomenout, když se chystáte na piknik?
Musíte mít koš, jednoznačně je to základní položka!


A pak vymyslet vhodné místo, abyste měli klid, neporušovali válením v trávě nějaké zákazy a abyste byli v příjemném prostředí.


Potom si promyslete, jaké jídlo vezmete sebou. Musí být dobře skladné a přenosné a musí vydržet pár hodin bez lednice, klidně i na slunci, v lepším případě ve stínu koruny stromu. 
Tip: Doma jsem si připravila obloženou mísu sýrů a uzenin, k tomu jsem koupila francouzské bagety. Košík jsem doplnila ovocem, zeleninou a nějakým mlsáním. Pro případ velkého hladu jsem udělala zapečené tousty. 


Pití, další nezbytnost pro narozeninový piknik. Něco nealko na žízeň, víno se šroubovacím uzávěrem na přípitek. 


Tip: Do termosky jsem si připravila ledovou kávu - 4 lžičky rozpustné kávy, čtvrt litru vody, čtvrt litru mléka, dvě lžičky cukru a pár kostek ledu. Vše promíchat a je to! V termosce mi káva vydržela studená po celé odpoledne!


Doplňky. Když pominu takové vychytávky, jako jsou barevné stylové ubrousky, je dobré mít sebou vlhčené ubrousky, možná ostrý nůž a lžičku nebo vidličku. A samozřejmě deku, na které všechnu tu parádu rozložíte. A pak už si jen užíváte tu pohodičku.


Nakonec vše sbalíte, uklidíte po sobě obaly, necháte v trávě drobečky pro divou zvěř a vyrazíte ještě někam na točenou zmrzku nebo pivo. Anebo se jen tak projít...


Praha má stále své kouzlo...


Celý den jsme zakončili degustací světových výběrových vín s panem someliérem přímo u nás doma na terase. 


A jak jste si užili první červnový den vy? 

10 komentářů:

  1. Jéé, no museli jste se mít báječně :-)!
    Glamour and beauty

    OdpovědětVymazat
  2. Ta degustace mě zajímá.. jaktože to bylo doma? :)

    OdpovědětVymazat
  3. Bylo to boží :)
    Kamuš, objednala jsem to přes voucher - degustace deseti vín pro dva - čtyři... Můžeš si vybrat, jestli chceš česká vína nebo zahraniční, jestli červená, bílá nebo mix... A pán přijede až domů... dokonce přijel i takhle v neděli na večer, super. Bylo to tak na hoďku a fakt dobrej zážitek, pokud už vínům trochu rozumíš, tak rozhodně oceníš, protože vozí samé podpultovky, co nejsou běžně k dostání v obchodech... no pecka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já víno ani moc nepiju, spíš mě zaujalo, že přijel domů. A to ty vína byly už jako načatý nebo při každý degustaci otevře novou láhev? To by se mu dost prodražilo, ne? :))

      Vymazat
    2. Načínal před námi jen Prosecco, jinak je měl už načatý. Ale byly dobrý :)

      Vymazat
    3. Tyjo, a byly ty vína určitě fresh? :) Zvlášť pokud to bylo na voucher.. já jsem v tomhle už docela skeptik.

      Vymazat
    4. jojo, byly, nic jim nebylo, to bych poznala :) Ony vakuové pumpičky umí divy. Navíc pán má i svou vinotéku, kde taky dělá degustace, tak myslím, že se mu ty lahve docela protočí :)

      Vymazat
  4. Co to máš s tím Homerem? To je utěrka? Líbí se mi moc, asi to taky chci :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, je to utěrka, koupila jsem to přítelovi v setu - utěrka, chňapka a zástěra - když pořád tak pilně vaří :)

      Vymazat
  5. Juu, asi si zítra zajdu na piknik :-)

    OdpovědětVymazat

Všem děkuji za milé a podnětné komentáře, moc si jich vážím a dělají mi radost! :)