O mně

středa 2. dubna 2014

Kouzlo benefičních koncertů

Dneska jedna taková perlička z nedělního večera. Vyrazila jsem na benefiční koncert. Takové akce pro mě hodně znamenají, hlavně tedy lidé, kteří mají ten elán a chuť je pořádat. Já pak mám touhu je podporovat...

Benefiční koncert pro čtyřletou Andělku, která trpí už dva roky rakovinou kostní dřeně, proběhl v neděli 30. března v pražkém klubu La Loca. K této příležitosti zahrála Bára Zemanová s kapelou, Imodium, Pavel Callta a Memphis. Jak koncert probíhal a kolik se vybralo?


I když jsme na koncert dorazili asi hodinu po jeho plánovaném začátku, na podium byla teprve první vystupující - Bára Zemanová se svou kapelou. A pod podiem bylo zoufale málo lidí. To mě (nemile) překvapilo. Bára s kapelou v plné síle a palbě se snažila rozproudit to málo lidí, které tam bylo, leč marně.

Jako druzí vystoupili kluci z kapely Imodium, konkrétně jen zpěvák Tom a kytarista Dan. Na podiu usedli na barové židle a zahráli zkrácený akusický set. Taková muzika mi k onomu večeru ladila mnohem líp a lahodila mým uším mnohem víc. Škoda, že kluci zahráli jen pár písniček.

Imodium - Dan a Tom.

Klub se lehce zaplnil a na podiu se objevil vždy usměvavý a milý Pavel Callta se svým kytaristou Lukášem. I oni si připravili akustické vystoupení, které nepostrádalo náboj, bylo zábavné a velmi příjemné. Pavel umí komunikovat s publikem, což se okamžtě odrazilo na atmosféře. Najednou se z hloučku diváků ozýval zpěv a dámy se houpaly v bocích. Svým upřímným vystupováním na nás přenesl nekonečný optimismus jemu vlastní. Všichni si broukali melodii písniček a dobře se bavili.

Lukáš, já a Pavel.

Koncert završila kapela Memphis, která si sebou přivezla svou nachystanou show, ve které nechybí svíticí tyčinky, nafukovací balonky a notná dávka energie. Během jejich vystoupení předali pořadatelé koncertu veškeré peníze malé Andělce. Vybralo se něco přes 13 000 korun. K celkovému výtěžku poté přispěl i klub La Loca, který Andělce věnoval 10 % z veškeré tržby za tento večer. Tak snad budou Andělce ku prospěchu.

Memphis.

Celková atmosféra večera byla zvláštní. Křehká, opatrná, ale z druhé strany usměvavá a zábavná. Kouzelná. Navíc intimní prostředí klubu La Loca si to přímo žádá a zároveň tomu hodně pomáhá.
Každý dobrý skutek by měl být po zásluze odměněn tím hezkým vnitřním pocitem. A ten, myslím, si z nedělního koncertu odnášeli jak muzikanti, tak i návštěvníci. Já teda rozhodně.

Předávání peněz malé Andělce.

A co vy, milí čtenáři, chodíte na benefiční koncerty? 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Všem děkuji za milé a podnětné komentáře, moc si jich vážím a dělají mi radost! :)